Trei lucruri pe care să le faci azi

Zece înlocuitori pentru ouă în dieta AIP
26 martie 2020
Ce este o boală autoimună?
12 mai 2020

Chiar sunt schimbări pe care dacă le faci vezi îmbunătățiri imediate, chiar în aceeasi zi. De-a lungul timpului am învățat lucrurile mici fac diferența pe termen lung în ceea ce privește această boală. Daca vrei ameliorezi simptomele bolii tale sau vrei dai un sfat mai departe iți recomand iei în considerare aceste 3 lucruri.

Probabil o crezi sunt lucruri foarte populare și mediatizate, pe care deja le-ai încercat și nu au avut efect. E o probabilitate destul de mare nu fi făcut lucrurile ca la carte și de aceea nu ai văzut o îmbunatățire. În funcție de dietă aceasta poate avea rezultate majore chiar și după 3 luni, în funcție de gravitatea și vechimea bolii. Ai încredere în mine când iți spun o amliorarea o vei simți în câteva ore sau zile iar o schimbare majoră în câteva luni. E testat pe pielea mea și pe a altora.

Asadar cele 3 lucruri pe care le începi de azi pentru a începe te simți mai bine de mâine sunt:

1. Glutenul

Da stiu, există o grămadă de controverse în jur la acest subiect. Aud constant persoane care îmi spun da am făcut testul și nu am o intoleranță la gluten” sau “nu am nici un simptom al unei boli celiace”. Ei bine intoleranța la gluten, boala celiacă și sensibilitatea la gluten sunt 3 lucruri distincte. Pornind de la premisa sistemul digestiv uman nu a fost conceput digere în mod natural glutenul, ajungem la concluzia pe scurt acesta nu ne face bine.

Totul pornește de la momentul când omul a început devină cultivator de cereale și aici intră TOATE cerealele chiar și cele fară gluten ( orez, porumb, hrișcă, etc ). Omul a fost conceput ca vânător și culegător … nu cultivator sau agricultor. Ne-am adaptat atât fizic cât și psihic în timp. Multe persoane nu au simptome ale unei sensibilități la gluten, însă cu toți o avem.

În aproape toate cazurile de boală autoimună s-a constatat o sensibilitate la gluten, deși persoanele nu sufereau de boala celiacă. Cum s-a dedus acest lucru? Prin eliminarea lui din alimentație, ca și test. La ora actuală sensibilitatea la gluten și-a dobândit o scara de intensitate. Ea poate varia de la o minoră sensibilitate până la o boală celiacă. Mulți cercetători, specialiști și chiar persoanele în sine și-au dovedit faptul o boală autoimună nu există fară o sensibilitate la gluten. Ca simplificăm lucrurile puteți imaginați următorul scenariu.

Procesul

Sistemul nostru digestiv este format, de la gură până la … eliminare printr-un tub luuung. Intestinele sunt făcute pentru a purta și elimina alimentele și în același timp în interirorul lor se face absorbția vitaminelor, mineralelor, aminoacizilor și a nutrienților de care are nevoie corpul nostru pentru a funcționa. Când avem de a face cu un colon iritabil sau permeabil (leaky gut), avem de a face cu mici găurele în intestinele noastre. Toți nutrienții de care avem nevoie se pierd prin aceste mici orificii. Particulele de alimente, ieșind prin găurele, ajung în sânge și cauzează sistemul imunitar o ia razna.

Din cauza faptului particulele nu trebuie ajungă în contact direct cu sângele nostru, sistemul imunitar nu știe ce facă cu ele. În cazul unei boli autoimune răspunsul este unul și mai accentuat. Într-o boală autoimună nu vrei ca sistemul imunitar o ia razna mai mult decât a luat-o deja. Glutenul din nefericire provoacă aceste mici orificii prin 7 mecanisme diferite. În cazul unui sistem digestiv normal unele persoane pot nu resimtă simptome ( persoane complet sănătoase) sau se vindece extrem de rapid însă nu e și cazul nostru.

Eliminarea TOTALĂ a glutenului este primul pas și primul favor pe care ni-l putem face. Și asta nu înseamnă poți mânca o brioșă din când în când sau o pizza o dată pe săptămână. Asta înseamnă eliminarea completă și definitivă a glutenului. În aceste vremuri când restaurantele și magazinele au o gamă extrem de larga de astfel de produse plus rețetele alternative care sunt pe întreg internetul lucrurile se simplifică. Stiu nu este deloc ușor însă e cel mai efficient pas. Încearcă pentru câteva luni ( cu strictețe ) și vei fi surprins.

 

2. Zahărul

Stiu unii vor urâ pentru asta însă zahărul adăugat în majoritatea alimentelor este unul din cei mai mari inamici ai noștrii. Și nu numai pentru persoanele suferinde de boli autoimune. Articolul despre zahăr iți arăta consecințele consumului de zahăr aspura funcționării organismului nostru în general. Recunosc după pâine și produsele de patiserie, zahărul, a fost următorul cel mai greu de eliminat. Și din cauză provoacă o dependență extrem de mare el este printre cei mai dăunatori aditivi din alimentația noastră. Când organismul nostru funcționează cum ar trebui, hormonii nostril reglează o multitudine de procese.

Ciclul somnului, momentele când trebuie adormim sau ne trezim, când ne e foame sau când suntem sătui când ne e sete toate acestea sunt reglate de hormoni.

Ghiciți ce se întâmplă când mâncam prea mult zahar?

Da toate aceste procese sunt date peste cap. Probabil sunteți familiarizați cu senzații de iritabilitate. Lucrurile acestea nu sunt normale și e un semnal hormonii nu funcționează precum ar trebui. Și când hormonii nu funcționează cum trebuie apar inflamații în corp. Când apar inflamații în corp, sistemul imunitar tebuie intervină liniștească lucrurile. Însă în corp nu sunt lucruri care intervină asupra sistemului imunitar pentru a-l calma. E un cerc vicios.

Corpul este prea ocupat încerce regleze hormonii și nu sistemul imunitar. Când hormonii sunt în echilibru atunci corpul se poate focusa în a calma sistemul imunnitar și a ameliora inflamațiile și în definitiv boala.

 

3. Somnul

Somnul este aliatul nostrum numărul 1 când vine vorba de a lupta împotriva oricărei boli. În timpul somnului organismul se reface cel mai bine și cel mai repede. Așa 7 ore de somn, cel puțin, sunt esențiale. Eu personal am probleme cu somnul de foarte multe luni și încă nu am reușit să îl reglez. Și anume nu dorm pe cât ar trebui, însă practic unele metode care îmi îmbunătățesc calitatea somnului. Se poate ai probeme destul de mari încât nu treacă așa ușor.

Este posibil ca unii dintre voi chiar doarmă mai mult, undeva la 14 ore, tocmai din cauza bolii, însă nici acest aspect nu este tocmai normal. Nu este un capăt de lume dormi mai mult, pur și simplu acest fapt este un simptom al bolii iar odată ce boala va dispărea și dormitul mai mult va dispărea. În timpul somnului nu doar ne odihnim și ne recupeream ci ne și detoxifiem. În timpul somnului hormonii se echilibrează, la fel ca unele substanțe esențiale ca și mineralele.

în timpul somnului

În momentul când ai o boală autoimună vrei ca totul se facă ușor și o parte din aceste lucruri se fac inconștient în timpul somnului. Ca recapitulăm rapid, ce trebuie facem pentru a ne simți mai ușurați șiscăpăm de unele simptome rapid? Elimină glutenul, redu sau elimină zahărul și dormi suficient. Și aceste lucruri sunt doar baza a ceea ce urmează. Dieta și stilul de viață sunt următorii pași despre care vom vorbi. În articolele următoare am scris despre toate dietele pe care le-am urmat și au dat rezultate și de ce cred acestea ar ajuta pe toată lumea. Eu îți mulțumesc ai citit și acest articol. Sper ai prins puțin mai mult curaj și iți urez lecturare plăcuta în continuare.

Toate cele bune!!!