Lipii fără gluten, din ovăz și mei cu cartofi dulci

Renunță la medicamente #1 – Fără Prednison – Începutul
1 iulie 2020
Despre făina de Cassava
6 iulie 2020
complexitate usor

DIFICULTATE

INGREDIENTE: (pentru 6 lipii)

- 6 linguri făină de ovăz (sau 6 linguri de fulgi de ovăz dați prin blender)

- 3 linguri făină mei

- ½ cartof dulce

- ½ de linguriță de tărâțe psylium

- Sare (după gust)

- grăsime (ulei de măsline/ulei cocos/untură)

- bicarbonat de sodiu

- zeamă de lămâie

lipii fara gluten mei ovaz cartofi dulci
MOD DE PREPARARE:

- 1. Într-o cană se pune apa fierbinte și se adaugă tărâțele de psylium. Se lasă până se umflă. (aproximativ 10 min.)

- 2. Între timp într-un bol se amestecă bine făina de ovăz, cea de mei, sarea și bicarbonatul.

3. Se adaugă cartoful dulce în prealabil bine fiert și făcut piure. Atenție acesta trebuie să fie fierbinte pentru a opări făina.

4. Odată cu cartoful se adaugă și grăsimea, aproximativ 1 lingură.

5. După ce se încorporează bine toate ingredientele, se adaugă tărâțele de psylium, însă nu toată cantitatea rezultată ci doar 3 lingurițe.

6. La final se adaugă zeama de lămâie, cam 1 linguriță jumate doar pentru a activa bicarbonatul de sodiu. Se mai adaugă apa călduță dacă este nevoie.

7. Se frământă până la omogenizare. Va rezulta un aluat destul de compact și ușor.

8. Se împarte aluatul în 6 părți egale și se pudrează cu făina de mei sau dacă vreți, cu făină de orez pentru un exterior mai crocant.

9. Se întind cu sucitorul în forme rotunde și subțiri de maxim 5 mm, pe cât se poate de uniform.

10. Se aseaza pe hârtie de copt și se baga la cuptor timp de 10 minute până devin pufoase

CÂTEVA MENȚIUNI:

  • Aceste lipii nu sunt moi ci mai degrabă crispy, bune pentru sandwichuri sau lângă supe și tocănițe.
  • În loc de făină de mei puteți folosi și sorg sau mălai (dacă le tolerați). Meiul conține potasiu și magneziu de aceea aleg să îl folosesc zilnic în lipii.
  • Cartoful dulce poate fi înlocuit cu cartoful normal dacă se dorește un gust mai familiar.
  • În momentul când întindeți aluatul puteți presăra mai multă făină pe planșă sau pe sucitor.
  • Este mai confortabil ca înainte de a începe să întindeți părțile egale, să formați o bilă și mai apoi să le turtiți în mână. Metodă asemănătoare cu cea a formării chiftelelor.
  • Odată puse la cuptor, este de preferat să le întoarceți după 5 minute pentru a se rumenii pe ambele părți.