De ce mă simt rău deși mănânc sănătos?

Chiftele de curcan la cuptor fără gluten
7 august 2020
Dieta AIP – dieta care iți resetează corpul (partea II)
12 august 2020

Multă vreme am mâncat sănătos și credeam că mănânc sănătos pentru a-mi oferi cea mai bună nutriție însă continuam să mă simt rău. Aveam dureri articulare și vederea mea scădea din ce în ce mai mult. Făceam totul ca la carte de la mâncare până la exerciții fizice și tratament însă eu tot prost mă simțeam. Vreau să vă explic mai pe scrut de ce se întâmplă acest fenomen.

Factorul cheie din spatele sănătății.

99 % din cazuri este vorba de digestie. Este vorba de un răspuns inflamator ce are loc la nivelul digestei care provoacă acest fenomen. Iar inflamația aceasta este datorată unor alergeni. Totul se rezumă la alergiile alimentare pe care le avem despre care e posibil să nu știm.

Alergiile alimentare crează această inflamație constantă la nivelul peretelui intestinal care conduce la producerea de histamină din corp. Efectele secundare ale histaminei sunt ca și simptomele unei răceli, oboseală cronică, amețeală, inflamații ale articulațiilor sau mâncărimea pielii. Așadar adevărata problemă se află în spatele unei alergii?

Ce cauzează alergiile?

Că să înțelegem alergiile putem începe de la cum tratăm alergiile. Alergiile și reacțiile alergice se tratează în special cu Cortizon sau Prednison, care conțin hormoni ale glandelor suprarenale.

Dacă suplimentăm acești hormoni și alergiile dispar. Prin urmare alergiile sunt rateuri ale sistemului suprarenal. De asemenea alergiile se dezvoltă mai rapid într-un mediu alcalin, într-un corp alcalin nu în unul acidic. Pe lângă asta un corp alcalin este și mai predispus infecțiilor decât unul acidic.

 

 

Care sunt deci soluțiile contra alergiilor?

Stomacul, de exemplu are un mediu foarte acid, cu un pH cuprins între 1 și 3. Rolul stomacului este să descompună proteinele în particule foate mărunte pentru a putea fi digerate. Alergiile sunt date și prin simplu fapt că particulele de proteine nedigerate tranzitează intestinele.

Trecând de stomac și ajungând în intestinul gros, aici ne lovim de altă fabrică de acid. Bacteriile “prietenoase” sau bacteriile benefice din intestinul gros crează acidul lactic care ajută la digestia și mai eficientă și fină a alimentelor. Prin urmare tot sistemul nostru digestiv este foarte acidic.

  1. Crește aciditatea sistemului digestiv.

Acest proces trebuie făcut extrem de lent. Dacă este prea alcalin cel mai probabil să ai parte de inflamații destul de mari ale tractului digestiv iar acidifierea bruscă ar putea face mai mult rău decât bine. Țesutul inflamat și iritat în acest moment nu o să facă față la prea mult acid așa că acidifierea trebuie să fie lentă și blândă și cât se poate de naturală.  Cele mai blânde sunt vegetalele cu frunze verzi precum varza și salata. Spanacul poate fi cam “tare” la început dar dacă îl tolerezi este bun. Suplimentele cu clorofilă de asemenea ajută. După câteva luni poți trece la puțin oțet de mere la salate și suplimente de HCL cu betaină.

  1. Probioticele.

Un probiotic de calitate dacă se poate LICHID, deoarece este mai bine absorbit. La fel se începe cu cantități mici și se crește doza treptat. Dacă nu tolerezi probioticele nu te îngrijora. Nici eu nu le-am suportat ani de zile însă am început cu alimente fermentate. Varză murată și moare (zeama de varză murată) sau ocazional castraveți murați. De asemenea, puțin pământ nu strică. Sunt mii de studii care susțin eficiența fructelor și legumelor proaspăt culese și “nespălate” decât de ploaie pe care mai se mai găsește puțin pământ. Terapia cu probiotice provenite din sol este extem de benefică. Atenție însă. Legumele și fructele trebuie să fie foarte naturale și nu stropite, de preferat din grădina proprie sau a cuiva de încredere.

  1. Elimină alergenii.

Alergenii trebuie eliminați pentru a face mai ușoară vindecarea. Elimină grupele mari de alimente ce sunt considerate alergeni. Nuci, semințe, lactate, ouă, gluten, zahăr și aditivi. Cel puțin pentru o lună. Mai apoi ține un jurnal și notează alimentele care te balonează sau care te irită. Ar putea fi roșiile sau vinetele, ar putea fi pâinea sau cartofii. Acestea trebuie eliminate până la vindecare iar mai apoi le poți introduce treptat, după ce inflamatia și rănile au dispărut.

 

În mare parte de aceea te simți rău deși mănânci sănătos. Corpul nu e pregătit să digere toți nutrienții pe care îi primește, însă dacă urmezi cei 3 pași simplii de mai sus ești pe calea cea bună. Un pH echilibrat îți poate aduce o sănătate mai buna.